Pochopenie zákazníckeho správania je jedným zo základných pilierov úspešného e-commerce podnikania. Udržateľná úroveň konverzií je podmienená kontinuálnym zberom informácií o zákazníkoch. Jedným z ukazovateľov zákazníckeho správania je čas trvania online nákupnej transakcie, teda čas od prvého kliku na produkt, cez vloženie do košíka, až po finálnu platbu.

Slovensko kraľuje online nákupom v Európe! Neuveríte v čom!

To môže niekedy trvať minúty, hodiny, ale v niektorých prípadoch aj celé dni. Na dĺžku nákupu má vplyv aj krajina, z ktorej zákazník pochádza. Také sú výsledky spoločnosti ShopAlike.sk, obchodného portálu založeného v roku 2009, aktívne pôsobiaceho v 12 európskych krajinách: Slovensko, Česká republika, Nemecko, Dánsko, Španielsko, Fínsko, Francúzsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko a Švédsko.

Ako sa nakupuje v Európe online?

Prípady odlišností v trvaní online nákupu možno badať predovšetkým v oblečení. Zatiaľ čo vo väčšine európskych krajín trvá nakupovanie tohto typu produktu hodinu, vo Francúzsku sú to až 4 hodiny. Na druhej strane, Slovensko sa ukázalo ako rekordman v nakupovaní módy, kde od prvého kliku na produkt po jeho zakúpenie prejde menej než 20 minút!

Ďalšou produktovou kategóriou vhodnou povšimnutia sú topánky. Zatiaľ, čo priemerný nákup trvá iba 68 minút, vo Francúzsku trvá 4 hodiny a v Nórsku iba 10 minút. Nábytok sa vo väčšine európskych krajín takisto kupuje do jednej hodiny, výnimkou je v tomto prípade opäť Taliansko a Francúzsko.

Časová os online nakupovania

Pre lepšiu vizualizáciu zákazníckeho správania sme pre vás pripravili časovú os mapujúcu nákup bežných produktov priemerného Európana. Nákup väčšiny produktov nezaberie viac ako 48 hodín.

Infografika znázorňuje časový úsek od prvého kliku na produkt, až po jeho zaplatenie. Produkty sú rozdelené do kategórií podľa segmentu, ktorý reprezentujú – oblečenie, doplnky, topánky, nábytok, kozmetika, iné.

Online nákupné správanie na Slovensku

Ako ale vyzerá online nákup na Slovensku? Na základe analýz možno povedať, že nákup topánok trvá u nás takmer 12 hodín. To je priam priepastný rozdiel v porovnaní so sandálmi, ktoré Slováci kupujú za menej ako 10 minút od svojho prvého kliku na tento produkt.

Rovnako priepastný je však aj rozdiel oproti lodičkám, pri ktorých trvá niektorým Slovenkám vykonať ten posledný klik takmer týždeň! Priemerná dĺžka online nákupu na Slovensku však stále predstavuje iba 41 minút, čo nás prekvapujúco radí do špičky medzi európskymi krajinami. Tam nás dostal nákup dámskych šiat, ktorý trvá neuveriteľných 18 minút, čo je najrýchlejší nákup spomedzi všetkých monitorovaných krajín!

Pridaj komentár