Má len 24 rokov, no už mu je predpovedaná sľubná kariéra v dynamickej sfére online marketingu. Hovoríme o Tobiášovi Súkenikovi, mladom a ambicióznom talente vo svete online marketingu, ktorý ako najmladší na svete získal titul „Blue Diamond“. Aké boli jeho kariérne začiatky, čo ho na práci najviac napĺňa a prečo si vybral práve túto sféru? Nielen to, ale i množstvo zaujímavostí a rád z osobného života nám v exkluzívnom rozhovore, špeciálne len pre M magazín.sk, prezradil talentovaný hráč vo svete marketingu – Tobiáš Súkenik. Mimochodom, viete kto je jeho životný vzor?
„Je dôležité milovať to, čo robíte a …!“ Talentovaný Tobiáš Súkenik nám prezradil tajomstvo svojho úspechu!!!
Tobiáš, tvoje meno sa už stalo v oblasti v ktorej pracuješ určitým pojmom. Aká bola tvoja cesta k online marketingu? Pamätáš si na svoje úplné začiatky v tejto oblasti?
Nezabúdajme na to, že mám iba 24 rokov a stále som na úplnom začiatku. Mám sa stále čo učiť! Každopádne si svoje úspechy veľmi vážim – je dôležite milovať to čo robíte a rozvíjať sa v každom smere, ktorý vám dokáže byť nápomocný a tiež prijať kritiku nie ako niečo zlé, ale naopak, ako skutočnosť, ktorá vás má usmerniť a niečo naučiť.
V online marketingu si považovaný, aj napriek mladému veku, už za veľmi slušného odborníka. V akých oblastiach si však pracoval ešte pred online marketingom?
Bol som športovec, telom i dušou!
Začiatky každého úspechu vznikajú už na samom začiatku Pamätáš si na svoju prvú prácu vôbec? Bola to nejaká študentská brigáda?
Rodičia ma učili k tvrdej práci a hlavne si ju vážiť. Ako každý študent som chodil na rôzne brigády. Pamätám si, ako som nemal peniaze pred časom vianočným a chcel som svojim blízkym urobiť radosť, tak som dva mesiace pred Vianocami roznášal letáky.
Prečo online marketing? Čo ťa na online marketingu od začiatku lákalo a čo ťa na ňom stále láka?
Práca s ľuďmi. Hlavne rád spoznávam ľudí a nadväzujem s nimi kontakty, nakoľko každý jeden človek je niečím zaujímavý a nakoniec z toho vznikajú rôzne spolupráce a nápady. A keďže sám seba by som charakterizoval ako inovatívneho vizionára, samostatne a bez pomoci iných ľudí by som nikdy nič nedokázal.
Nie každý si vie hneď predstaviť, čo vlastne online marketing je. Ako Tobiáš Súkenik svojimi slovami charakterizuje online marketing?
Je to efektívna cesta, pomocou ktorej sa dá klientom alebo partnerom ukázať, ako za krátky čas vedia predať alebo odprezentovať samého seba alebo svoj produkt.
S tvojim menom sa najčastejšie spájajú slová ako inovátor, vizionár, či špecialista na svetové trhy. Z ktorého kariérneho úspechu máš doposiaľ najväčšiu radosť?
Každý jeden úspech má svoje čaro. Bez menších úspechov nie sú tie väčšie. Úspech je pre mňa každý jeden deň, pokiaľ ho dokážem efektívne využiť. Každopádne ma najviac teší titul „Blue Diamond“.
Vieme, že ako najmladší na svete si dosiahol titul BLUE DIAMOND v network marketingu. Vedel by si nám priblížiť, čo všetko sa za týmto úspechom skrýva?
Som človek perfekcionista a detailista, takže v práci trávim všetok svoj čas – to znamená 24 hodín denne. Ale je to tak, že svoju prácu milujem a môžem vďaka nej cestovať po celom svete a plniť si každý jeden sen ktorý mám. To je môj motor, ktorý ma stále ženie dopredu viac a viac. Ako som už písal, mam stále len 24 rokov a som stále na začiatku. Mám veľa energie a stále veľa snov dosiahnuť naozaj niečo veľké a zároveň byť inšpiráciou pre druhých ľudí v tom, že naozaj sa dá dosiahnuť všetko, keď sa pre to človek rozhodne.
Ktorú chybu by si už nikdy nespravil?
Každý jeden z nás robí chyby a aj ja som urobil v živote kopec chýb. Dôležité je však si chybu priznať a poučiť sa z nej a nakoniec zistíme že vďaka chybám sa staneme silnejšími!
Ak by si nepracoval v tejto oblasti, aká iná sféra ťa ešte v minulosti lákala? Alebo ešte aj láka?
Dobrá otázka. Koľkokrát si to v práci poviem, že som mal byť asi herec alebo sa viac venovať modelingu. Úprimne, stále je vo mne také to hravé dieťa, ktoré by chcelo robiť úplne všetko.
Každá práca má nielen svoje výhody, ale aj nevýhody. Ako je to v tvojom prípade?
Výhody sú cestovanie, v rámci ktorého spoznávam nové krajiny a nových ľudí. Nevýhoda v tejto práci nie je. Keby nejaká bola, nerobil by som ju. Všetko je na tom, ako sa nastavíte a ako vidíte každú jednu situáciu.
Máš svoj profesionálny, či životný vzor?
Mnoho ľudí má za svoj vzor úspešných športovcov alebo celebrity. Keď sa mňa niekto opýta túto otázku, vždy s hrdosťou odpoviem, že je to moja mama. Vychovala troch chlapov, nie vždy to mala pri nás ľahké, dala mi najvzácnejší dar do života – lásku a naučila ma vždy život vnímať pozitívne a vážiť si každú jednu príležitosť a nebrať veci ako samozrejmosť. Na týchto hodnotách som postavil aj svoj úspech. Odpoveď na druhú otázku je veľmi podobná, sú to moji rodičia, ktorí sú pre mňa dokonalým vzorom a názornou ukážkou lásky a harmonického vzťahu.
Aký trh je pre teba najviac zaujímavý a prečo?
Každý trh má čosi do seba a to je dôležité si uvedomiť. Netreba mať predsudky a škatuľkovať ľudí na základe toho, čo si myslime alebo prečítame.
Úspech a cesta k nemu je zakaždým jeden úžasný príbeh. Aké je tajomstvo tvojho úspechu?
Vôľa to nikdy nevzdať! Aj keď som ešte pomerne mladý, v živote som už zažil strašne veľa pádov, či už tých profesných alebo osobných. Nakoniec to vnímam tak, že keby sa určité veci nestali, nebol by som tam, kde som.
Koľko voľného času máš popri práci? Čomu všetkému sa stihneš popri pracovných povinnostiach ešte venovať?
Aktuálne jedine športu, ktorý ma dobíja energiou.
Osobnosti a ich počiny tvoria dejiny. Kto ťa v živote najviac ovplyvnil a ako?
Napoleon Hill a jeho vytrvalosť za úspechom a sila nikdy sa nevzdať.
Aký je tvoj obľúbený outfit? V akom oblečený sa cítiš najlepšie?
Obľúbený outfit nemám, keďže mám rad rôznorodé veci a hravosť v obliekaní.
Kto každý môže využiť tvoje služby?
Každý.
Zhodnotiť samého seba nie je vždy najjednoduchšie. Ktorú vlastnosť máš na sebe najradšej a ktorú naopak najmenej?
Tak to ste ma teda riadne zaskočili. Keďže som na seba naozaj prísny, túto otázku by skôr mali zodpovedať ľudia z môjho okolia. Úprimne, je to občas moja naivita, že stále hľadám v ľuďoch len to dobré.
Aký je tvoj profesionálny cieľ?
Konkrétny profesionálny cieľ zatiaľ nemám. Chcem pokračovať v tom čo robím a stále sa zdokonaľovať, pretože je toho naozaj ešte veľa.
Každým životným úspechom či neúspechom zbierame skúsenosti, ktoré nás posúvajú ďalej a o ktoré sa môžeme podeliť s ostatnými. Čo by si na záver odkázal čitateľom M magazín.sk?
Verte, že každý jeden z nás sa narodil pre nejaký účel. Je len na nás ako svoju šancu v živote využijeme.
Za rozhovor ďakujeme úspešnému inovátorovi – Tobiášovi Súkenikovi