Slováci pomaly menia svoje stravovacie návyky. Začínajú objavovať nové trendy v stravovaní a pristupujú k jedlu ako k investícii. Dôkazom je aj čisto slovenská značka Powerlogy, ktorá vyvíja funkčné potraviny svetovej kvality. Výnimočné produkty si tento rok nájdu aj svojich zahraničných fanúšikov.

Firma už exportovala prvé výrobky do Holandska, nasledovať má Škandinávia a krajiny Blízkeho východu. Powerlogy chce tento rok prekročiť hranicu 1,5 milióna EUR v tržbách a chystá sa dokonca vyrobiť unikátny proteínový výrobok z ovčej srvátky, ktorým by rada zo Slovenska dobyla svet.

Na začiatku bola káva. Biocertifikovanú zmes začali predávať cez blog, kde postupne pribúdali ďalšie produkty, ktoré s kávou súviseli. Káva dostala predponu power, čo znamená, že dáva silu. „Rozhodli sme sa, že ‘silu‘ budeme pridávať aj k iným produktom a vymysleli sme značku Powerlogy. Názov v sebe obsahuje unikátnosť i odkaz, že jedlo mení myslenie a nie je iba na spotrebu – je to investícia do seba,“ opisuje vznik spoločnosti zakladateľ Dušan Plichta, ktorý vybudoval značku Powerlogy od nuly a dokazuje, že aj na Slovensku sa dá úspešne podnikať v oblasti potravinárstva.

Zdravá, ale aj chutná alternatíva

Od roku 2013 firma Powerlogy doplnila sortiment o ďalšie produkty, ako rôzne rastlinné maslá a ghee, raňajkové zmesi, čokoládové tyčinky a doplnky stravy. Revolúciu rozbehli aj orieškovými maslami a krémami, ktoré priniesli slovenskej značke mnoho ocenení, vrátane Great Taste Awards – Oskarov medzi potravinami. Podľa zakladateľa konceptu Slováci čoraz viac vyhľadávajú kvalitné potraviny.

Dôkazom je aj rast firmy Powerlogy. Minuloročný obrat presiahol takmer milión eur, tento rok ašpiruje značka na prekročenie méty 1,5 milióna eur ročných tržieb. Powerlogy začína svoje produkty po prvýkrát aj vyvážať – smerujú do Holandska a pripravujú sa i na škandinávske trhy. Ďalším miestom, kde by sa v budúcnosti chceli uchytiť, sú Spojené arabské emiráty.

Potraviny s funkciou vyrobené na Slovensku

Funkčné potraviny sú novým trendom v zdravej výžive. Značka Powerlogy chce inšpirovať Slovákov ku konzumácii zdravších potravín, vďaka ktorým zvýšia svoj fyzický aj mentálny potenciál „Zamerali sme sa na kvalitu potravín a použitých ingrediencií. Naše produkty neobsahujú rafinovaný cukor, umelé prídavky, farbivá, ani konzervanty. Nie je v nich ani lepok, laktóza a sója, a tak sú vhodné pre bežných milovníkov dobrej stravy, aj pre ľudí trpiacich rôznymi intoleranciami,“ dodáva Dušan Plichta a hneď pokračuje: „My v Powerlogy veríme, že kvalitné jedlo mení myslenie, a preto je pre nás vývoj a kvalita produktov dôležitou investíciou a nie len nevyhnutným nákladom.“

Produkty majú v kurze aktuálneho trendu „rodokmeň“, kedy spotrebiteľ pozná pôvod surovín aj dáta, kde bol výrobok spracovaný. Až 80 % sa pýši označením „vyrobené na Slovensku“. „Na Slovensku nepestujeme kávovník, kakaovník, ani kokosové palmy. Preto niektoré suroviny dovážame, ale najčastejšie ich spracovanie nechávame na domáce firmy. V našej krajine máme veľa kvalitných výrobcov. Už teraz sa tešíme na produkt čisto zo slovenských surovín – proteínový výrobok z ovčej srvátky.“

Pridaj komentár