Kto stojí za značkou PONER? Nikol a Jakub sú súrodenci, ktorí prepadli móde a rozhodli sa vybudovať módnu značku. Obaja sa skvele dopĺňajú! Zatiaľ čo Jakub je nenahraditeľný svojou kreativitou a neuveriteľným zmyslom pre detail, Nikol sa stará o komunikáciu s klientmi a vlastný predaj. Ich práca sa prelína napríklad pri výbere látok alebo pri konzultáciách strihov či zdobenia. Pracujú ako tím, ktorý dokáže využiť potenciál toho druhého a vďaka tomu od vzniku značky v roku 2015, si za veľmi krátku dobu získali pozornosť a rešpekt verejnosti. Nájdeme len veľmi málo prestížnych spoločenských akcií, na ktorých sa neobjaví niekto v šatách s rukopisom značky PONER.

Čo spája módnu značku PONER s Andreou Verešovou, Adelou Banášovou či Karlom Gottom? Príbeh tejto módnej značky je viac než fascinujúci!

Ale vráťme sa trochu do histórie, hoci nie príliš vzdialenej. Píše sa rok 2014 a vtedy 23-ročná Nikol, čerstvá absolventka VŠFS bakalárskeho odboru ekonómie a manažmentu podniku, rieši asi ako každý absolvent, čo ďalej. Má za sebou brigády ako barmanka a vďaka malej ponuke práce sa chvíľu živí dokonca ako skladníčka vo firme obchodujúcej s náhradnými dielmi pre autá. Proste práca na míle vzdialená pre kreatívnu dušu zapálenú pre módu. Nikol sa rozhodla sa presťahovať do Prahy za svojím bratom Jakubom.

Jakub sa živí ako dizajnér pracuje pre spoločnosti ako Natuzzi a Deichmann. Vo voľnom čase si privyrába ako stylista alebo predlžovaním rias. Má za sebou už prvé skúsenosti s navrhovaním šiat – najprv obliekal svoju mladšiu sestru a jej kamarátky na maturitné plesy, ale medzi jeho prvé hviezdne zákazníčky patrila už v roku 2007 napríklad Gabriela Partyšová. Jeho tvorba je v tej dobe síce pestrá a zaujímavá, ale chýba jej vlastný štýl a poriadok. Svet módy zatiaľ tohto nádejného návrhára nepozná.

Jakub, starší zo súrodencov, si samozrejme vzal Nikol po jej príchode do Prahy pod svoje ochranné krídla. Súrodenci začali spolu bývať a Nikol sprevádzala Jakuba k jeho zákazníkom. Tam rýchlo objavila potenciál profesie vizážistu a aj napriek nesúhlasu rodičov si na úrade práce zaistila kurz líčenia. Ako vizážistka sa začala dostávať viac do spoločnosti a na jednej zo spoločenských akcií sa zrodil nápad. Nikol si všimla skupinu lacno oblečených tanečníc a dostala nápad vyrábať zdobenú spodnú bielizeň. Na svoju stranu si týmto nápadom získala aj Jakuba, ktorý chcel vždy robiť skôr šaty.

Zdanlivo jednoduchý plán mal však aj svoje úskalia. Každý sám vie, že účty treba platiť každý mesiac a obaja mladí návrhári si nemohli dovoliť opustiť svoju prácu, ktorá im zabezpečovala finančný príjem. Prvé modely vznikali po nociach a ich malý byt sa postupne menil na ateliér. S výsledkami svojej práce potom po nociach obchádzali až šesťkrát týždenne nočné kluby, kde sa pokúšali bielizeň predať tanečniciam. Aj napriek tomu, že sa bielizeň páčila a dobre predávala, všetok zisk sotva pokryl náklady na výrobu a ďalšie investície do výroby. Dôležité bolo ale nadšenie, že sa im ich práca páči. Kým Jakub vymýšľal nové modely, Nikol sa začala venovať sociálnym sieťam, ktoré zaplavila fotkami ich modelov. Dnes s úsmevom spomína, ako si ju niektorí ľudia dokonca blokovali, pretože bola schopná pridávať príspevky každý deň vo veľkom množstve.

Ďalším zlomom v ich ceste za úspechom bola dotácia na stroje, ktorú sa podarilo Nikol vybaviť. Z ich bytu sa pomaly, ale isto stával salón a prišiel čas prenajať nový ateliér. Tým sa im otvárala cesta k solventnejším klientom. Rozširovali svoju ponuku a Jakub si začal plniť svoje sny – v ponuke sa začali objavovať šaty a draho zdobené róby. Produkcia značky Poner tak dnes zahrňuje dámske šaty, topy, kostýmy, plavky či vyšívanú spodnú bielizeň pre zvláštne príležitosti, vrátane doplnkov a čeleniek. Vznikajú nové nápady a kolekciu dopĺňajú potrebné vyšívané topánky, ktoré sú ponúkané ako PONERKY.

Na dnešnej tvorbe sa prejavuje vzťah oboch súrodencov k tradičnému remeslu – potrpia si na ručné zdobenie výšivkami, čipkou, korálkami a kamienkami, čo je momentálne signifikantným prvkom ich tvorby. Dôraz je kladený na výber tých najkvalitnejších látok, najmä hodvábu a tých najkvalitnejších čipiek.

Marketing na sociálnych sieťach a osobné kontakty im priniesli spoluprácu s mnohými českými celebritami. Prvá známa osobnosť bola Kateřina Kristelová, nasledovali ale ďalšie, napríklad modelka Andrea Verešová, moderátorka Lenka Vacvalová, celá rada úspešných účastníčok súťaže Česká Miss, moderátorka Adela Banášová alebo manželka populárneho zabávača Martina Dejdara. Zatiaľ najväčšie zviditeľnenie módnej značky prišlo vďaka spolupráci s priateľkou Jaromíra Jágra – Veronikou Kopřivovou, ktorá sa okrem iného ukázala v šatách módnej značky Poner na červenom koberci v rámci filmového festivalu v Karlových Varoch v roku 2016. Charlotta Gottová, dcéra Karla Gotta, si obliekla šaty módnej značky Poner na Českom Slávikovi.

História módnej značky Poner je prekvapivo krátka, ale nesmierne dynamická. Stávka na súrodeneckú zohratosť sa evidentne vypláca a pevne dúfame, že cesta na módne výslnie bude pokračovať rovnakým tempom aj naďalej.

Nafotené špeciálne len pre M magazín.sk fotografom Erikom Koritkom:

Fotografia: Erik Koritko

Modelka: Lucie Janošová

Make-up a vlasy: Daniela Ventová

Šaty: Jakub & Nikol Poner

Pridaj komentár