Skvelé myšlienky a ochota pomôcť sa častokrát rodia pri tých najobyčajnejších životných situáciách. Neuveríte, ale tá „movembrová“ vznikla pri pive!
Od tohto osudného stretnutia dvoch kamarátov je november nielen vo svete, ale i u nás známy ako Movember. A ako to celé začalo?
V roku 2003 sa dvaja kamaráti rozhodli zájsť na pivo, kedy sa trošku netradične začali baviť o móde a vracajúcich sa módnych trendoch. Okrem aktuálnych módnych kúskov, ktoré poznali už zo šatníkov svojich mám, došla reč na fúzy, ktoré boli v minulosti ozdobou každého gentlemana.
Obaja kamaráti však vtedy ani len netušili, že z pomerne vtipnej myšlienky s cieľom vrátiť sa k tak trochu pozabudnutej kráse fúzov, vznikne myšlienka, ktorá bude populárna po celom svete.
Obaja si uvedomili, že táto veselá spomienka môže mať aj oveľa hlbší význam a dokáže pomôcť mnohým ľudom. Inšpiráciu k tomuto kroku našli práve u kamarátovej mamy, ktorá získavala peniaze na boj proti rakovine pľúc. Tak vnikla skvelá myšlienka bojovať aj za mužské zdravie a prevenciu pred rakovinou prostaty.
K tejto myšlienke sa postupne pridávali i ďalší kamaráti a známi, ktorých celá myšlienka nadchla a ktorí bez váhania prijali výzvu prispieť 10 dolárov a k tomu si nechať narásť fúzy. Od tohto počinu sa myšlienka postupne rozšírila až na celosvetovú kampaň, ktorá dnes prebieha až v 21 krajinách. A prečo táto kampaň nesie názov Movember?
Prečo Movember?
Je to veľmi jednoduché, no zvučné spojenie dvoch slov – anglického slova moustache (v preklade fúzy) a mesiaca november. Movembrová kampaň zameraná na pomoc v boji proti rakovine prostaty dorazila na Slovensko a zapojiť sa do nej môže skutočne každý. Zapojte sa do tohtoročnej výzvy a podporte správnu vec aj vy! Ak vám táto téma nie je ľahostajná, staňte sa ďalším z „kamarátov“, ktorý sa rozhodol prijať túto výzvu. Ako tak učiniť?
Chceš sa zapojiť do Movembrovej výzvy?
Staň sa ďalším hrdinom, ktorý sa rozhodol prijať našu výzvu. Nechaj si narásť fúzy a urob si fotku. Ak by ti to nedajbože tvoja polovička nedovolila, uspokojíme sa aj s nakreslenými.
Nechajte si narásť fúzy a urobte si fotku. Ak by ste tak nemohli učiniť, postačia aj tie zakúpené alebo nakreslené. Fotografiu s fúzami potom zozdieľajte na svojom facebookovom alebo instagramovom profile a pripojte hashtag #dalsom. Ukážte tak, že aj vy bojujete za správnu vec! Ale pozor, fotka s fúzami je dôkazom, že si to DAL a aj TY si bol na preventívke u urológa.
Nezanedbaj prevenciu – objednaj sa na vyšetrenie!